maly@cestovatel.cz

Expedice Nosorožec

Cesta na dno pravěkého moře

Tuto expedici podnikáme v rámci prozkoumání celé oblasti Barrandienu - vyhlášeného geoparku, který se rozprostírá v oblastech Berounsko, Brdy, Praha, Rakovnicko, Křivoklátsko.
Cestu začínáme, jako vždy, rozplánováním celé expedice včetně seznamu vybavení. Ty naleznete níže přiložené.

Cílem expedice je nalezení nosorožce srstnatého. Jedná se o starověkého vyhynulého savce. Dle fosilních nálezů si můžeme o nosorožci srstnatém udělat dobrou představu - byl mohutný s hustou srstí, na hlavě měl obrovské rohy.

1. Naše cesta začíná na zastávce metra Bořislavka. Z ul. Horoměřická jezdí autobus až do zastávky Špitálka. Zdatnější cestovatelé mohou i tuto část cesty jít pěšky.
  2. Přejdeme do ul. Natanielka, kde po pár krocích narazíme na schody, které vedou dolů do lesů Divoké Šárky.
  3. Cesta z lesa vede kolem lesní školky a pak je třeba zdolat přechod přes Šárecký potok.
  4. Opatrně přejdeme silnici V Šáreckém údolí a vydáme se do kopce ul. Nad Kaplankou.
  5. Nespěcháme - cesta stále stoupá až na rozcestí, kde si odpočineme. Držíme se pravé strany a pokračujeme lesní cestou.
  6. Cesta vede stále za nosem, až k Lysolajským božím mukám.
  7. Dále se jde mezi poli s výhledem do okolí.
  8. Na konci cesty nás čeká ten nejúžasnější nosorožec srstnatý.
  9. Cesta zpět může být stejná nebo pokračujeme dále na zastávky autobusu Žákovská, ze které dojedeme do Dejvic. Případně pokud je ještě energie můžeme prozkoumat Lysolaje - park Kaménka, Zázračnou studánku, kaply Panny Marie Sedmibolestné, Lysolajskou pláž.